MONTREBEI- ANTONIO GARCIA PICAZO

Amb el Pau vam repetir la clàssica via: “Antonio Garcia Picazo” (AGP) 475m 6b/A2 (6b oblg) o 7a/A1  de la paret de Catalunya. És una via oberta pel Picazo en solitari  l’any 1982. Es diu que va ser el primer gran itinerari obert en aquest estil del país, així doncs aquesta via ha ocupat un lloc en el nivell de vies històriques obligades de repetir per qualsevol escalador de Montrebei.
(ressenya Mikiclimb)

(foto del blogmontrebei amb el traçat de la via)

És una via que està “bastant equipadeta” amb burils de l’època amb molt bon estat i amb pitons, però NO és una via equipada ni tampoc és la via ferrada de la Paret, s’ha d’escalar i s’ha d’anar valent (com a qualsevol via del congost).
Aquesta via no es fa massa ja que les veïnes Latin Brothers, Incrèduls i Cor salvatge absorbeixen la sed dels escaladors d’aquell pany de paret. D’aquesta manera trobarem que en alguns trams la via està bruta de sorra i de matolls en al mitg dels diedres. Tot i així a mi em va sorprendre i em va agradar molt i la roca a trams és excel·lent i trams s’ha d’estudiar… com tot Montrebei. L
’escalada et permet empalmar molts llargs i saltar-te moltes reunions intermitges opcionals fent llargs de fins a 60 metres. Per disfrutar de la via en lliure o casi en lliure (menys el desplom de L2) crec que s’ha d’anar amb un grau de 6c consolidat.

Material
-Aliens: Semàfor (2 grocs)
-Camalots: del 0,5 – 4 (4 opcional)
-18 cintes (algunes llargues amb bagues)
-Tascons

Aproximació

-Es deixa el cotxe al Prat i en 15-20 minuts caminant pel camí ja es veu el inici de la via. És la mateixa aprox que la Latin, però comença una mica a mà dreta, és un diedre/bavaresa molt marcat que la banda esquerra la roca és de color gris i a la dreta és de color groc/taronja.

Escalada

-Llarg n1 (6b 45m): Llarg molt guapo de pila i físic, s’ha d’escalar.

-Llarg n2 (6a/A1): Inici molt fàcil, després del pitó es pot anar cap a la dreta per anar a buscar la fisura recte que va fins al desplom, o bé seguir recte la fisura del pitó i després travessia a la dreta per anar a buscar el desplom. Crec que el desplom és A1, nosaltres el vam fer sense estreps, portàvem una baga que servia de pedal i després agafant els clavaderos rotllu bidit i algun pas amb lliure més ja s’arriba al següent pitó.
                                                                             (en el tram de A1)
-Llarg n3 (6a 55m): Inici una mica exigent però després molt disfrutón amb bona roca  però en algun tram amb sorra i vegetació.

-Llarg n4 (6c 50m): Inici fàcil, trobarem una reunió de spits a mà Esquerra que no li farem cas i anirem directe a la placa gris on trobarem un pont de roca amb el cordino  molt podrit, després dos burils més d’apretón i fàcil fins la reunió. En lliure no s’ha de seguir la linia de xapes, s’ha d’anar per les bandes dreta Esquerra, si es va recte és més dur de 6c.

-Llarg n5 (6c 40m): Inici fàcil que es protegeix bé, placa equipada en Ae i diedre dificilet molt guapo on haurem de guardar l’alien groc i vermell per la part alta, llarg molt guapo.

-Llarg n6 (6c 60m): Inici dur, en lliure no s’ha de seguir la linia de xapes, sinó Ae, després una travessia a dretes divertida de roca molt bona i seguim amb les apretades de placa equipada, després del diedre tirarem a la recerca d’un buril a mà esquerra i seguirem escalant per terreny fàcil però una mica descompost d’esquerres anant a buscar uns arbres que donen al peu del diedre del llarg n7, on trobarem un parabol com a reunió. Utilitzar bé la doble corda, hi ha molt fregament.

-Llarg n7 (6a+ 20m): llarg molt guapo de diedre amb roca molt bona i fàcil.

-Llarg n8 (7a 50m): Inici fàcil amb roca molt bona que es deixa protegir bé, després del Pitó comença la monolítica placa d’esquerres plena de burils (+ o – 25) en plan Ae. Si es vol fer en lliure No s’ha de seguir la línea de xapes. La roca és a moments excel·lent i en d’altres es trenquen crostetes. Si aquest llarg estigues equipat cada tres burils un parabol i posats en la posició que toca si es va en lliure, podria ser uns dels millors llargs de montrebei, per la verticalitat i l’ambient que té.

-Llarg n9 (V+ 45m): Inici molt trencat rollu tetris, s’ha de vigilar, sort que es fàcil, el que assegura ha de vigilar perquè poden caure pedres.

-Llarg n10 (V+ 40m): A mà dreta tenim un pitó es fa un passet i travessia fàcil d’esquerra fins a un pitó, després farem una desgrimpada amb pedra suelta amb matolls en tendència Esquerra fins que veurem a mà dreta un diedre maco (comparteixen el final amb la Cor Salvatge), després de diedre anem per terreny fàcil lògic fins a dalt.